«Μυστικά & Ψέματα» για το Δημοτικό Ωδείο Ζωγράφου σε σκηνοθεσία Δ. Καντιώτη

Του Διονύση Χρηστόπουλου
Προέδρου του Συλλόγου Μουσικών Φιλαρμονικής του Δήμου Αθήνας
& Εκπροσώπου Εργαζομένων στον ΟΠΑΝΔΑ

odioΌταν ξεκινάς μια ιστορία με ψέματα είσαι υποχρεωμένος να τη συνεχίσεις με ακόμα μεγαλύτερα για να καλύψεις τα προηγούμενα. Αυτός είναι ο δρόμος που φαίνεται ότι έχει επιλέξει ο πρόεδρος του ΝΠΔΔ Πολιτισμού και Αθλητισμού του Δήμου Ζωγράφου, Δημήτρης Καντιώτης, σε σχέση με τους χειρισμούς του στο Δημοτικό Ωδείο Ζωγράφου.

Σε πρόσφατη συνέντευξή του στη διαδημοτική εφημερίδα Ζω2 (Τεύχος Ιουνίου 2015) και σε ερώτηση που του έγινε σχετικά με τον τρόπο που επέλεξε να καλύψει τη θέση της καλλιτεχνικής διεύθυνσης του Δημοτικού Ωδείου, ο κ. Καντιώτης κάνει το άσπρο μαύρο, ενώ αδράττει την ευκαιρία για να επιτεθεί για ακόμα μια φορά στους εργαζόμενους του ωδείου με μια σειρά συκοφαντίες.

Ας δούμε αναλυτικά τα σημεία της απάντησης Καντιώτη:

***

1ον .     Ο Δ. Καντιώτης επιμένει ότι η τοποθέτηση της καλλιτεχνικής διευθύντριας έγινε με διαδικασία «προκήρυξης της θέσης», στην οποία η κ. Θεοδωρίδου ήταν μειοδότης (έκανε δηλαδή την καλύτερη προσφορά). Όπως έχουμε ξαναγράψει, αυτή την «προκήρυξη» δεν την έμαθε κανείς – ούτε καν οι καθηγητές του Ωδείου που κατέχουν τα τυπικά προσόντα και είχαν εκδηλώσει στη Δημοτική Αρχή και προφορικά και έγγραφα το ενδιαφέρον τους να καλύψουν οι ίδιοι τη θέση αυτή (*βλ. σχετικό άρθρο εδώ, και εδώ).

Στη συνέντευξη του ο κ. Καντιώτης ξεχνά να πει ότι για τη θέση της καλλιτεχνικής διεύθυνσης του Ωδείου κατατέθηκαν μόνο 2 προσφορές. Σε μια εποχή που η ανεργία ανέρχεται στο 26,5% μόλις 2 άνθρωποι ενδιαφέρθηκαν για μια θέση που αμείβεται με 22.300€ το χρόνο… Επίσης ξεχνά να πει ότι η δεύτερη προσφορά (που ήταν κατά 100€ ακριβότερη) κατατέθηκε από συνεργάτη της κ. Θεοδωρίδου. Συγκεκριμένα από έναν μουσικό της ορχήστρας Mobile στην οποία η κ. Θεοδωρίδου είναι συνιδρύτρια και πρόεδρος.

Τέλος, η κ. Θεοδωρίδου σε συνέντευξη της στην τοπική εφημερίδα «Η άλλη άποψη» (Τεύχος Μαίου 2015) παραδέχεται (εμμέσως πλην σαφώς) ότι ο κ. Καντιώτης της είχε κάνει προσωπικά πρόταση για την ανάληψη της διεύθυνσης του Ωδείου.

«Τυχαία πάλι συνάντησα τον κ. Καντιώτη, ο οποίος μου είπε ότι “σκεπτόμαστε για κάποιον Καλλιτεχνικό Διευθυντή στο Δήμο Ζωγράφου”. Τότε για πρώτη φορά μου γεννήθηκε η σκέψη ότι θα μπορούσα να δεχτώ αυτή την πρόταση».
Σ. Θεοδωρίδου, στην εφημερίδα «η άλλη άποψη», Μάιος 2015

***

2ον.      Στη συνέχεια της απάντησής του ο πρόεδρος του ΝΠΔΔ Πολιτισμού και Αθλητισμού προχωρά στη γνωστή πια επίθεση λάσπης προς τους καθηγητές του Ωδείου, τσουβαλιάζοντας τους και επιχειρώντας να δημιουργήσει εντυπώσεις.

Ο κ. Καντιώτης αναφέρεται απαξιωτικά σε καθηγητές του Ωδείου «με δυο θέσεις στο δημόσιο», σαν οι εργαζόμενοι αυτοί να διαπράττουν κάποια παρανομία. Ωστόσο γνωρίζει πολύ καλά ότι ο νόμος (που τόσο συχνά επικαλείται όταν τον βολεύει π.χ. απαγόρευση προσλήψεων μόνιμου προσωπικού) εξαιρεί τους μουσικούς και καθηγητές καλλιτεχνικών μαθημάτων από την απαγόρευση του να έχουν περισσότερες από μια εργασίες, μαζί με μια σειρά άλλες κατηγορίες πχ. ιερείς εκπαιδευτικοί, πολύτεκνοι κ.α.* Ο νόμος αυτός βάζει πλαφόν στις αποδοχές καθώς και μια σειρά άλλους περιορισμούς. Ανεξάρτητα από τη θέση που έχει ο καθένας για το ζήτημα (εμείς θεωρούμε ότι πρέπει όλοι οι εργαζόμενοι να έχουν μια θέση με αξιοπρεπή αμοιβή από την οποία να μπορούν να ζήσουν και να έχουν ελεύθερο χρόνο χωρίς να χρειάζεται να τρέχουν από δουλειά σε δουλειά) οφείλει να δίνει την πραγματική εικόνα της κατάστασης.

Με την αναφορά ότι υπάρχουν καθηγητές που κάνουν πέντε 45λεπτα μαθήματα την εβδομάδα ή δεν έχουν καθόλου μαθητές και αμείβονται με 1.850€ το μήνα, ο κ. Καντιώτης ξεπερνά τον ίδιο του τον εαυτό. Στο Δημοτικό Ωδείο δεν υπάρχει καθηγητής χωρίς μαθητές. Το ότι υπάρχουν τάξεις  που δεν έχουν αρκετούς μαθητές, αποτελεί ευθύνη της διοίκησης που δεν έχει κάνει καμία ενέργεια για να προσελκύσει νέους σπουδαστές (διαφήμιση του Ωδείου, προσλήψεις καθηγητών ώστε να υπάρχουν περισσότερες τάξεις, διοικητική υπάλληλος να δίνει πληροφορίες κοκ – δείτε άρθρο για τις ελλείψεις του ωδείου εδώ και εδώ). Επίσης δεν  υπάρχει καθηγητής Δημοτικού Ωδείου πανελλαδικά που λαμβάνει αυτό το καθαρό ποσό ακόμα και μετά από 30 χρόνια υπηρεσίας. Προφανώς ο κ. Καντιώτης μιλάει για τις ακαθάριστες αποδοχές (χωρίς ασφαλιστικές εισφορές, κρατήσεις κοκ) και το κάνει εσκεμμένα για να δημιουργήσει εντυπώσεις.

***

«Το μεγαλύτερο σκάνδαλο είναι ότι κάποιοι άφησαν το Ωδείο να απαξιωθεί» λέει ο κ. Καντιώτης. Σε αυτό το σημείο συμφωνούμε μαζί του. Είναι αυτοί που οδήγησαν το ωδείο να έχει μόλις 6 καθηγητές από 25 που είχε πριν 5 χρόνια, να έχει 80 σπουδαστές από 500, να στεγάζεται σε ακατάλληλο κτήριο, να μην έχει γραμματεία κ.α. Το θέμα είναι αν ο κ. Καντιώτης έχει σκοπό να κάνει κάτι για να αναβαθμίσει ουσιαστικά το ωδείο. Γιατί όσα έχουν γίνει μέχρι τώρα (πέρα από την εμμονική επίθεση του στους εργαζομένους) είναι «έργα βιτρίνας».

Υ.Γ. Ο Δ. Καντιώτης θα όφειλε επίσης μια εξήγηση για το γεγονός ότι ενώ η κα Θεοδωρίδου αμείβεται σαν καλλιτεχνική διευθύντρια από τις 30/3, το Υπουργείο Πολιτισμού δεν τη συμπεριέλαβε στις επιτροπές για τις απολυτήριες πτυχιακές εξετάσεις των σχολών κρουστών και ανώτερων θεωρητικών του Ωδείου.  Στις επιτροπές αυτές (οι οποίες συγκροτήθηκαν από το Υπουργείο στις 10 Ιουνίου) προεδρεύει ο απερχόμενος καλλιτεχνικός διευθυντής του Ωδείου Αθ. Παπαζαρής.

_________________________________

*Το άρθρο 16 παρ. 5 του νόμου 1256/1982 (όπως τροποποιήθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 40 του νόμου 1543/1985 και με το άρθρο 21 παρ.3 του Ν.1400/1983)

7 comments

Σχολιάστε